Görsel nitelikleri bilişsel prensiplerle buluşturan tasarım. Herkes için.
Görsel nitelikleri bilişsel prensiplerle buluşturan tasarım. Herkes için.
Dünya çapında yaklaşık 5.5 milyar internet kullanıcısının mevcudiyeti, kim olduğu fark etmeksizin her bireyin bilişsel süreçlerini ve yaşam koşullarını hesaba katan bir tasarım zihniyetini her bir dijital ürün için zaruri kılıyor. Ben de yer aldığı projelerde bu mantaliteyle çalışanlar arasındayım.
Projeler
Projeler
Görsel nitelikleri bilişsel prensiplerle buluşturan tasarım. Herkes için.
Dünya çapında yaklaşık 5.5 milyar internet kullanıcısının mevcudiyeti, kim olduğu fark etmeksizin her bireyin bilişsel süreçlerini ve yaşam koşullarını hesaba katan bir tasarım zihniyetini her bir dijital ürün için zaruri kılıyor. Ben de yer aldığı projelerde bu mantaliteyle çalışanlar arasındayım.
Projeler
Görsel nitelikleri bilişsel prensiplerle buluşturan tasarım. Herkes için.
Dünya çapında yaklaşık 5.5 milyar internet kullanıcısının mevcudiyeti, kim olduğu fark etmeksizin her bireyin bilişsel süreçlerini ve yaşam koşullarını hesaba katan bir tasarım zihniyetini her bir dijital ürün için zaruri kılıyor. Ben de yer aldığı projelerde bu mantaliteyle çalışanlar arasındayım.
Projeler
Çalışma alanlarım
Çalışma alanlarım
Günümüzde tasarlanan ürünler, çoğunlukla görsel cazibe ve işlevsellik arasındaki bir spektrumda değerlendiriliyor. Bu da tasarımcının multidisipliner çalışmasını ve onlarca kullanım senaryosunu dikkate almasını gerektiriyor. Örneğin, hemen her kullanıcının doğrudan pas geçtiği bu cümleleri okuma ihtimalinizi göz önünde bulundurmasaydım çalışma alanlarıma ilişkin yazdığım ilk taslak metinlerle karşılaşacaktınız. Şu kadarını söyleyeyim, iyi ki onlara denk gelmediniz.
İnsanın kendini geliştirmeye gayret ettiği uğraşlardan konuşurken hissettiği konfor bile kültürden kültüre farklılık gösteriyor. Yalnız bu bile tasarım sürecinde kültür ve yaşam tarzlarının ayrışan ihtiyaçlarını hesaba katmak için yeterli bir sebep. Yine de bu bahsin değerli ve gerekli bir yanı var.
Günümüzde tasarlanan ürünler, çoğunlukla görsel cazibe ve işlevsellik arasındaki bir spektrumda değerlendiriliyor. Bu da tasarımcının multidisipliner çalışmasını ve onlarca kullanım senaryosunu dikkate almasını gerektiriyor. Örneğin, hemen her kullanıcının doğrudan pas geçtiği bu cümleleri okuma ihtimalinizi göz önünde bulundurmasaydım çalışma alanlarıma ilişkin yazdığım ilk taslak metinlerle karşılaşacaktınız. Şu kadarını söyleyeyim, iyi ki onlara denk gelmediniz.
İhtiyaçlara odaklanan tasarım
İhtiyaçlara odaklanan tasarım
Kullanıcıya odaklanan tasarım
Kullanıcıların farklılaşan ihtiyaçlarını hesaba katmak, kullanılabilirlik konusunda başarılı ürünler tasarlamak için zaruri. Bu doğrultuda ben de kullanıcılar için erişilebilir ve işlevsel ürünler tasarlama amacıyla çalışıyorum.
Kullanıcıların farklılaşan ihtiyaçlarını hesaba katarak kullanılabilirlik konusunda başarılı ürünler tasarlamak amacıyla çalışıyorum.
Dönüşen taslak ve prototipler
Yinelemenin elzem bir pratik olduğu ürün geliştirme sürecinde tasarımların dinamik yapısını sürdürebilmek için taslak çizimleri ve prototipleri süreç boyunca ortaya çıkan yeni sorun ve gereksinimler doğrultusunda geliştiriyorum.
Yinelemenin kaçınılmaz bir pratik olduğu ürün geliştirme sürecinde taslak çizim ve prototipleri süreç boyunca geliştiriyorum.
Dönüşen wireframe ve prototipler
Tasarımda bilişsel prensipler
Tasarımda bilişsel prensipler
Kullanışlı ürünler tasarlayabilmek için insan zihninin işleyişini hesaba katmak, bu yüzden de bilişsel psikolojinin sunduğu bulguları kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi tasarımına bağlı süreçlere adapte ederek çalışmak gerekiyor.
Kullanışlı ürünler tasarlayabilmek için bilişsel psikoloji bulgularını kullanıcı arayüzü ve deneyimine dahil etmek gerekiyor.
Tasarımda bilişsel prensipler
Estetiğe ve tutarlılığa bağlılık
Estetiğe ve tutarlılığa bağlılık
Dijital ürün tasarımının temel meselelerinden ürünün görsel tutarlılığı ve estetik görünümünü en az kullanılabilirlik kıstası kadar önemsiyor, bu doğrultuda başarılı ürünler tasarlamak için pek çok alandan besleniyorum.
Ürün tasarımının temel meselelerinden görsel tutarlılık ve estetik görünümü, en az kullanılabilirlik kıstası kadar önemsiyorum.
Estetiğe ve detaylara bağlılık
İşlevsel çözümler ve testler
İşlevsel çözümler ve testler
Kullanıcıların tasarım sürecinde yer aldığım ürünlerle yaşadığı sorunları etraflıca saptayabilmek için üniversitede aldığım psikoloji eğitiminin de yardımıyla kullanıcı deneyimi araştırması (UXR) metotları üzerine kendimi geliştiriyorum.
Kullanıcıların yaşadığı sorunları etraflıca gözleyebilmek için Kullanıcı Deneyimi Araştırması üzerine kendimi geliştiriyorum.
Problemlere işlevsel çözümler
Logolar, hikayeler, orantılar
Logolar, hikayeler, orantılar
Logolar, kişisel ve kurumsal markalar için etkili bir ilk izlenimin anahtarlarından biri kabul ediliyor. Ben de hikayelerini başarıyla aktaran, altın oran veya negatif boşluk gibi tasarım prensiplerine sadık logo tasarımları üzerine çalışıyorum.
Hikayelerini başarıyla aktaran ve (altın oran veya negatif boşluk gibi) prensiplere bağlı logo tasarımları üzerine çalışıyorum.
Logolar ve anlattıkları hikayeler

Journery
iOS için seyahat
planlama uygulaması
2023
Projeler
Projeler
Bu seçki, dijital ürün tasarımı üzerine çalışmaya başladığım ilk dönemden bu yana yer aldığım işler arasında işlevsellik ve estetik yönleriyle öne çıkan projelerden oluşuyor. Yer aldığım projeler arasında kullanıcı deneyimi ve arayüzlerinin dışında logo ve kurumsal kimlik tasarımları da bulunuyor.
Bu seçki, dijital ürün tasarımı üzerine çalışmaya başladığım ilk dönemden bu yana yer aldığım işler arasında işlevsellik ve estetik yönleriyle öne çıkan projelerden oluşuyor.




Ocak 2025
Ocak 2025
Ocak 2025
Ocak 2025
gorkem.org
gorkem.org
Nedir
Nedir
Nedir
Nedir
Bu web sitesi, üretim sürecinde bulunduğum yazılı ve görsel ürünlerin bir arada alıkonulduğu bir kişisel arşiv ve yayın mecrası.
Bu web sitesi, üretim sürecinde bulunduğum yazılı ve görsel ürünlerin bir arada alıkonulduğu bir kişisel arşiv ve yayın mecrası.
Bu web sitesi, üretim sürecinde bulunduğum yazılı ve görsel ürünlerin bir arada alıkonulduğu bir kişisel arşiv ve yayın mecrası.
Bu web sitesi, üretim sürecinde bulunduğum yazılı ve görsel ürünlerin bir arada alıkonulduğu bir kişisel arşiv ve yayın mecrası.
Projenin amacı
Projenin amacı
Projenin amacı
Projenin amacı
Hem geçmişte parçası olduğum/kendi başıma ortaya attığım fikir ve projeleri derlemek hem de gelecekteki işlerimin sergileneceği bir dijital alanım olsun istedim.
Hem geçmişte parçası olduğum/kendi başıma ortaya attığım fikir ve projeleri derlemek hem de gelecekteki işlerimin sergileneceği bir dijital alanım olsun istedim.
Hem geçmişte parçası olduğum/kendi başıma ortaya attığım fikir ve projeleri derlemek hem de gelecekteki işlerimin sergileneceği bir dijital alanım olsun istedim.
Hem geçmişte parçası olduğum/kendi başıma ortaya attığım fikir ve projeleri derlemek hem de gelecekteki işlerimin sergileneceği bir dijital alanım olsun istedim.
Proje sahibi
Proje sahibi
Proje sahibi
Proje sahibi
Görkem Çolak
Görkem Çolak
Görkem Çolak
Görkem Çolak
Benim rolüm
Benim rolüm
Benim rolüm
Benim rolüm
UI/UX tasarımı
Logo tasarımı
+2
+3
UI/UX tasarımı, Logo tasarımı
+2




Kasım 2024
Kasım 2024
Kasım 2024
Kasım 2024
Tasarım Etkileşimleri Laboratuvarı
Tasarım Etkileşimleri Laboratuvarı
Nedir
Nedir
Nedir
Nedir
Özyeğin Üniversitesi bünyesinde insan-teknoloji etkileşimi çalışmalarını sürdüren bilim topluluğu.
Özyeğin Üniversitesi bünyesinde insan-teknoloji etkileşimi çalışmalarını sürdüren bilim topluluğu.
Özyeğin Üniversitesi bünyesinde insan-teknoloji etkileşimi çalışmalarını sürdüren bilim topluluğu.
Özyeğin Üniversitesi bünyesinde insan-teknoloji etkileşimi çalışmalarını sürdüren bilim topluluğu.
Projenin amacı
Projenin amacı
Projenin amacı
Projenin amacı
Bu projede topluluk üyelerinin akademik yayınlarını ve düzenlenen bilimsel etkinlikleri duyurmak için laboratuvara ait web sitesi tasarlamayı amaçladık.
Bu projede topluluk üyelerinin akademik yayınlarını ve düzenlenen bilimsel etkinlikleri duyurmak için laboratuvara ait web sitesi tasarlamayı amaçladık.
Bu projede topluluk üyelerinin akademik yayınlarını ve düzenlenen bilimsel etkinlikleri duyurmak için laboratuvara ait web sitesi tasarlamayı amaçladık.
Bu projede topluluk üyelerinin akademik yayınlarını ve düzenlenen bilimsel etkinlikleri duyurmak için laboratuvara ait web sitesi tasarlamayı amaçladık.
Proje sahipleri
Proje sahipleri
Proje sahipleri
Proje sahipleri
Özlem Özkal, G. Elif Baykal, Ali Leylekoğlu, Cansu Akverdi, Görkem Çolak
Özlem Özkal, G. Elif Baykal, Ali Leylekoğlu, Cansu Akverdi, Görkem Çolak
Özlem Özkal, G. Elif Baykal, Ali Leylekoğlu, Cansu Akverdi, Görkem Çolak
Özlem Özkal, G. Elif Baykal, Ali Leylekoğlu, Cansu Akverdi, Görkem Çolak
Benim rolüm
Benim rolüm
Benim rolüm
Benim rolüm
UI/UX tasarımı




Nisan 2024
Nisan 2024
Nisan 2024
Nisan 2024
Journery
Journery
Nedir
Nedir
Nedir
Nedir
Kullanıcıların bütçe gibi imkanlarıyla ve beklentileriyle uyumlu seyahat planlarını oluşturmasını ve kontrol etmesini mümkün kılan bir iOS uygulaması.
Kullanıcıların bütçe gibi imkanlarıyla ve beklentileriyle uyumlu seyahat planlarını oluşturmasını ve kontrol etmesini mümkün kılan bir iOS uygulaması.
Kullanıcıların bütçe gibi imkanlarıyla ve beklentileriyle uyumlu seyahat planlarını oluşturmasını ve kontrol etmesini mümkün kılan bir iOS uygulaması.
Kullanıcıların bütçe gibi imkanlarıyla ve beklentileriyle uyumlu seyahat planlarını oluşturmasını ve kontrol etmesini mümkün kılan bir iOS uygulaması.
Projenin amacı
Projenin amacı
Projenin amacı
Projenin amacı
Bu mobil uygulama, farklı koşullardaki kullanıcıların seyahat planlarını kolaylıkla oluşturmasını ve takip etmesini kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Bu mobil uygulama, farklı koşullardaki kullanıcıların seyahat planlarını kolaylıkla oluşturmasını ve takip etmesini kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Bu mobil uygulama, farklı koşullardaki kullanıcıların seyahat planlarını kolaylıkla oluşturmasını ve takip etmesini kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Bu mobil uygulama, farklı koşullardaki kullanıcıların seyahat planlarını kolaylıkla oluşturmasını ve takip etmesini kolaylaştırmayı amaçlıyor.
Proje sahibi
Proje sahibi
Proje sahibi
Proje sahibi
Görkem Çolak
Görkem Çolak
Görkem Çolak
Görkem Çolak
Benim rolüm
Benim rolüm
Benim rolüm
Benim rolüm
UI/UX tasarımı
Logo tasarımı
UI/UX tasarımı, Logo tasarımı
Logo tasarımı
+2
+3




Mart 2024
Mart 2024
Mart 2024
Mart 2024
Eko-sürüş
Eko-sürüş
Nedir
Nedir
Nedir
Nedir
Eko-sürüş, yakıt tüketimi ve karbon salınımını düşürme amaçlarıyla yerleşik sürüş alışkanlıklarını dönüştürmeyi hedefleyen bir yaklaşım.
Eko-sürüş, yakıt tüketimi ve karbon salınımını düşürme amaçlarıyla yerleşik sürüş alışkanlıklarını dönüştürmeyi hedefleyen bir yaklaşım.
Eko-sürüş, yakıt tüketimi ve karbon salınımını düşürme amaçlarıyla yerleşik sürüş alışkanlıklarını dönüştürmeyi hedefleyen bir yaklaşım.
Eko-sürüş, yakıt tüketimi ve karbon salınımını düşürme amaçlarıyla yerleşik sürüş alışkanlıklarını dönüştürmeyi hedefleyen bir yaklaşım.
Projenin amacı
Projenin amacı
Projenin amacı
Projenin amacı
Eko-sürüş fikrinin, gelişen teknolojilerle bu yaklaşımı ürünlerine adapte eden özel şirketlerin haricinde tarafsız bir bakış açısıyla aktarılmasını sağlamak.
Eko-sürüş fikrinin, gelişen teknolojilerle bu yaklaşımı ürünlerine adapte eden özel şirketlerin haricinde tarafsız bir bakış açısıyla aktarılmasını sağlamak.
Eko-sürüş fikrinin, gelişen teknolojilerle bu yaklaşımı ürünlerine adapte eden özel şirketlerin haricinde tarafsız bir bakış açısıyla aktarılmasını sağlamak.
Eko-sürüş fikrinin, gelişen teknolojilerle bu yaklaşımı ürünlerine adapte eden özel şirketlerin haricinde tarafsız bir bakış açısıyla aktarılmasını sağlamak.
Proje sahibi
Proje sahibi
Proje sahibi
Proje sahibi
Görkem Çolak
Görkem Çolak
Görkem Çolak
Görkem Çolak
Benim rolüm
Benim rolüm
Benim rolüm
Benim rolüm
Logo tasarımı
Logo tasarımı, Kurumsal kimlik tasarımı
Kurumsal kimlik tasarımı
Logo tasarımı
Kurumsal kimlik tasarımı
+1
Görkem Çolak © 2025
Kullanımlar izne tabidir.
Görkem Çolak © 2025
Kullanımlar izne tabidir.
2025 © Kullanımlar izne tabidir.